livetinorr

Mina tankar om stort och smått.Familjen ,maten och träningen som finns i bakgrunden

Drömmar är det en process?

Kategori: Träning

Jag är en sån person som drömmer en del på nätterna. Ibland bra saker men ofta inte så roliga.
Det har hänt att jag sann drömt då har det som tur var varit bra saker.
Men jag märker att precis som barn så behandlar man mycket av intryck och information på nätterna.
Jag drömde väldigt verklighets trogna krigs drömmar när jag väntade Hampus .
Sprang i skytte gravar och kastade handgranater som jag aldrig hade gjort annat. Jag kände gruset i luften och röran och ljuden. Vaknade och var trött nästan varje morgon. Inte konstigt med ett sånt natt jobb :s

Det jobbigaste är att mina drömmar inte är särskilt fantasi byggda utan väldigt verkliga och det känns jobbigt att vakna mitt i natten efter en lång verbal krigsföring med sambon eller nån annan eller efter andra händelser. För det tar ett tag att finna ut var man är vad som hänt och att det var en dröm.

Brukar ni drömma ofta?

KOMMENTARER:

  • Ida säger:
    2013-02-11 | 10:13:21

    Jobbigt med jobbiga drömmar. De kan ibland ta mkt energi ifrån en. Tydligen drömmer man varje gång man sover, men jag minns knappt mina drömmar. De är isåfall om något hemskt händer å man vaknar med tårar i ögonen eller av att man rycker till för att man ramlar i drömmen eller så. Det tar en stund att förstå att man fortfarande ligger i sängen... å är i förhoppningsvis trygghet.
    Händer det mkt på en dag tror jag att jag drömmer mer. För att rensa upp all historik under dagen.
    Hoppas du får drömma mer bra drömmar istället, så du vaknar glad och nöjd! kramis

Kommentera inlägget här: